Šablony

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

D_Sablony.jpg

Šablony jsou vlastně předpřipravené vzory dokladů (např. faktury, příjemky, měsíční mzdy apod.), které můžeme kdykoli a opakovaně použít při vytváření dokladů nových.

Šablony lze tvořit pomocí editoru šablon z již existujících dokladů.

Obsah stránky:

Záložky okna

Seznam šablon

D_Sablony_Seznam.jpg

Šablona

Operace

Pořadí

Editor

Šablona

D_Sablony_Editor.jpg

Volba existující šablony pro editaci údajů.

Strom údajů

Stromová struktura údajů v aktuální agendě, pro kterou je šablona tvořena.

Detail údaje

Nastavení, jak se má konkrétní údaj chovat při použití šablony.

toppage.gif Začátek stránky

Pracovní postupy

Pořízení nové šablony

  1. Nastavíme se na požadovaný existující záznam, ze kterého chceme vytvořit novou šablonu.

  2. V agendě stiskneme na pásu karet tlačítko Šablony (Ctrl+Shift+S) a otevřeme Editor.

  3. Zadáme název šablony a potvrdíme jej klávesou Enter. V seznamu šablon se objeví nová šablona.

  4. Nyní klikneme na záložku Editor a pro každý údaj nastavíme hodnotu, kterou má mít doklad vytvořený z šablony. Zadat lze konkrétní hodnotu (například popis), nebo v případě, že chceme, aby šablona obsahovala například aktuální číslo dokladu, nastavíme Typ hodnoty na Implicitní.

  5. Pro údaje, které nechceme plnit konkrétní ani implicitní hodnotou zrušíme nastavení (zaškrtnutí) políčka Uložit.

  6. Tlačítkem OK nebo klávesovou zkratkou Ctrl+Enter nastavení šablony uložíme.

Použití šablony

  1. V sekci Agenda v pravém sloupci dvojklikem na jméno šablony jí aktivujeme.
    nebo
    Stiskneme na pásu karet tlačítko Šablony (Ctrl+Shift+S) a v seznamu zvolíme požadovanou šablonu.

  2. V nově založeném záznamu doplníme nebo upravíme požadované údaje.

  3. Záznam pomocí Ctrl+Enter uložíme.

toppage.gif Začátek stránky

Související témata

Pořízení záznamu

toppage.gif Začátek stránky