Insolvence - Jak pracovat s insolvencemi

Aktuální firma | Mzdy | Agendy | Insolvence

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

Jak pracovat s insolvencemi

Pokud jsme obdrželi rozhodnutí o úpadku některého z našich zaměstnanců nebo jsme se o insolvenčním řízení dozvěděli prostřednictvím insolvenčního rejstříku, jsme povinni zaměstnanci srážet příslušnou částku z jeho mzdy (dle legislativy). Program tento výpočet řeší zcela automaticky, pouze je nutné dodržet následující postup:

  1. Přijaté rozhodnutí o úpadku pořídíme do agendy Insolvence

  2. Pro výpočet je podstatné, abychom uvedli:

  3.  V agendě Personalistika zkontrolujeme a případně zatrhneme příznak, že příjem z tohoto pracovního poměru podléhá insolvenci a exekuci.

  4. Standardním způsobem zpracujeme měsíční mzdy.

  5. Na závěr spustíme operaci Uplatnit insolvence a exekuce – z agendy Měsíční mzdy. Tato operace provede výpočet srážek na insolvenci dle čisté mzdy a legislativy a automaticky doplní sraženou částku do mzdy na záložku 10. Daň, Insolvence a Exekuce a zároveň poníží částku k výplatě zaměstnance.

Poznámka  Agenda Insolvence obsahuje i pole Datum rozhodnutí. Pokud jsme již obdrželi rozhodnutí o úpadku, vyplníme datum dle skutečnosti. Pokud jsem rozhodnutí o úpadku dosud neobdrželi a známe pouze datum zahájení insolvenčního řízení, necháme pole prázdné. V obou případech se korektním způsobem spočte insolvenční srážka, ale pokud nemáme rozhodnutí o úpadku, nebude se nám vytvářet související dávka do závazků a pohledávek, a tedy ani záznam do převodního příkazu. Sraženou částku budeme pouze zadržovat (deponovat).

Ostatní pracovní postupy

  1. Jak pracovat s insolvencemi.

  2. Výpočet částky připadající na insolvenci.

  3. Jak do výpočtu srážky zahrnout jiný příjem (např. důchod).

  4. Jak nastavit jinou nezabavitelnou částku.

  5. Insolvenční srážka a souběh příjmů.

  6. Kontrola údajů v insolvenčním rejstříku.

  7. Insolvence versus odstupné.

Související témata

Insolvence