Reklamace - Přijetí reklamace od zákazníka

Aktuální firma | Sklady | Agendy | Reklamace

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

Přijetí reklamace od zákazníka

  1. Hlavička reklamace - Každá reklamace má své vlastní označení dokladovou řadou, číslem a postfixem. Reklamující firmu nebo kontaktní osobu převezmeme z Adresáře firem nebo Adresáře osob. Pokud je nemáme v evidenci, doplníme je pomocí odskoku do příslušného adresáře. Nezapomeneme vyplnit resp. zkontrolovat kontaktní údaje - telefon a e-mail.

  2. Reklamovaná položka - označení a název reklamovaného předmětu můžeme čerpat z Katalogu položek, ale pokud reklamujeme předmět, který skladem neprošel, můžeme Označení ignorovat a Název zadáme ručně podle potřeby. Uvedeme Množství, případně Šarži nebo Výrobní číslo a můžeme doplnit i Sklad.

  3. Doklad o prodeji - dokladem může být faktura, paragon nebo jiný průkazný doklad. Doklad o zakoupení můžeme vyfotit nebo oscanovat a uložit na záložku Média.

    Další údaje vyplňujeme za záložce Reklamace v pravé části formuláře:

  4. Zahájení reklamace - nejdůležitějším údajem je datum Rozhodnuto. Od něj a od zadaného počtu Dnů k vyřízení se po uložení reklamce změní Aktuální stav na Zaevidovaná a vyplní se počet dní Zbývá (počet dnů které zbývají do nastaveného limitu vyřízení reklamace).

Upozornění  Bez vyplněného data Rozhodnuto je počet dní Zbývá nastaven na 0 a reklamace není oficiálně zahájena!

Poznámka Protože u složitých případů lze o reklamaci rozhodnout do tří dnů (§19 odst. 3 zákona 634/92 Sb.), může se datum pořízení a datum o rozhodnutí lišit. Stejný zákon i paragram stanoví lhůtu pro vyřízení reklamace maximálně 30 dnů.

  1. Popis závady a způsob vyřízení - dle dohody se zákazníkem doplníme ještě Návrh na způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, vrácení peněz atd.), popíšeme závadu a případně doplníme Příslušenství, které je k reklamovanému předmětu přiloženo (např. nabíječky, kabely apod.).  

  2. Tisk Potvrzení o přijetí reklamace - nyní zbývá jen vytisknout Potvrzení o přijetí reklamace připravené v tiskových sestavách.

Ostatní pracovní postupy

  1. Přijetí reklamace od zákazníka.

  2. Předání reklamace k dodavateli nebo výrobci.

  3. Příjem odpovědi od dodavatele nebo výrobce.

  4. Vyřízení a ukončení reklamace.

Související témata

Reklamace