Účetní deník - Jak pořídit daňový doklad se složeným rozúčtováním

Aktuální firma | Účetnictví | Aktuální období | Účetní deník

Obsah | Základní dovednosti | Videonávody | Klávesové zkratky | Rejstřík

Jak pořídit daňový doklad se složeným rozúčtováním

Důvodem k rozúčtování daňového dokladu na více než dva řádky v rozúčtování (základ a DPH) můžou být různé sazby DPH v daňové tabulce nebo nutnost rozúčtovat základ DPH na různé účty.

Postup je ve většině kroků totožný s předcházejícími dvěma kapitolami (odkaz na ně). Rozdíl bude buď v daňové tabulce, kde jednotlivé položky umístíme do příslušných sazeb (bude použita základní i snížená sazba). Po následném stisku tlačítka Rozúčtovat pak program automaticky rozdělí částky DPH do dvou řádků. Základ daně zůstane zkumulovaný do jednoho řádku a je třeba (pokud chceme mít základy daní odděleny) provést další rozúčtování ručně:

Nebo budou v daňové tabulce vyplněny základ DPH a DPH jen v jedné sazbě a rozúčtování opravíme ručně:

Ostatní pracovní postupy

  1. Jak pořídit interní doklad.

  2. Jak pořídit daňový doklad.

  3. Jak pořídit daňový doklad se složeným rozúčtováním.

  4. Jak upravit zaúčtování.

  5. Jak hromadně přeúčtovat z účtu na účet.

  6. Jak zaúčtovat doklad s více typy plnění DPH.

  7. Jak kontrolovat účetní data.

  8. RPDP v Účetním deníku.

Související témata

Účetní deník, Účetní deník - Detail, Účetní deník - Dávka, Účetní deník - Kontrola, Účetní deník + Archivy, Rozúčtování