Ježek / Duel / Ke stažení / Aktualizovaný letní instalační soubor DUEL 21.1.1

Soubory ke stažení

Aktualizovaný letní instalační soubor DUEL 21.1.1

Ilustrační obrázek

22.07.2025

Aktualizovaný program DUEL 21.1 s označením (21.1.1.11510) byl uvolněn do distribuce. Obsahuje změny v souvislosti s aktualizovanou legislativou a spoustu uživatelských novinek a vylepšení.

Soubor Velikost Popis
exe duelsetup-21-1-1-11510.exe 590,32 MB Aktualizovaná verze programu DUEL.

Instalační soubor

Stáhněte soubor duelsetup-21-1-1-11510.exe a spusťte ho. Instalátor prověří váš operační systém a nainstaluje nejnovější verzi ekonomického systému DUEL. Pro bezpečnější instalaci je vhodné ho spouštět Jako správce. Doporučujeme postupovat podle Návodu na upgrade.

Postup pro bezpečnou instalaci

Při instalaci verze 21.1 dochází k upgrade databází, proto doporučujeme postupovat podle Návodu na upgrade. V něm najdete informace jak zálohovat a připravit stávající data při převod do nové verze.

Návod na Upgrade
 

Verifikační kódy pro rok 2025

Přechod na verzi 21.1 je pro uživatele verze 21 zdarma. Pro přechod z verze 20 a starších musíte mít zakoupen Upgrade 2025 a musíte mít Verifikační kódy, jinak budete mít své firmy jen v režimu Demoverze!

 

Instalace vzdálenou správou

Nabízíme možnost instalace upgrade naším technikem pomocí služby Vzdálená správa. Pokud o tuto službu máte zájem, kontaktujte Hotline.

Cenu najdete na stránce Ceník služeb v řádku Vzdálená správa v hodinové sazbě.

 

Pozor po převodu do verze 21.1 z verzí předchozích

MZDY: Upgrade přináší změny datových struktur Personalistiky. Individuální upravené sestavy pravděpodobně nebudou v nové verzi fungovat. Kontaktujte nás! 

 

Seznam změn a novinek ve verzi 21.1.1.11510 ze dne 22. července 2025

OBECNÉ

  • Vyhledávání F3 podle polí VYTVORENO a OPRAVENO v celém programu umí hledat operátorem "Je dne" bez ohledu na čas.
  • V předdefinovaných filtrech, které mají volbu pro výběr množiny údajů, bylo opraveno okno pro zobrazení seznamu pro výběr této množiny.
  • Operace Hromadné údržby dat v agendě Zpracovávané firmy byla doplněna o možnost nastavení práv pro její spouštění. Nepovolaným uživatelům lze spuštění této operace zakázat, i když mají přístup do agendy Zpracovávané firmy.
  • V rámci optimalizace běhu programu bylo ukládání oblíbených adresátů v operaci Odesílání sestavy e-mailem předěláno a nově se ukládá individuálně do registrů pro možnost opakovaného rychlého použití.

ÚČETNICTVÍ A DAŇOVÁ EVIDENCE

  • Operace Kopie s parametry v deníku umožňuje volbu S posunem podle původního na všech datumových polích.
  • Sestavy Pokladních dokladů v Peněžním deníku nově umí pracovat i s uzavřeným obdobím včetně počátečních stavů.
  • V operaci Hromadná platba v Závazcích a pohledávkách v daňové evidenci lze nyní nezávisle vybrat způsob platby i druh peněžní operace.
  • Operace Platba více ZaP v bankovních výpisech nově čísluje jednotlivé proúčtovací doklady individuálně.
  • Na záložce RPDP lze nově pořídit a uložit řádek s nulovým plněním bez nutnosti vyplňovat některý z ostatních údajů.
  • Byla opravena identifikace importovaných firem pro Obecný import do Závazků a pohledávek pro případ, že INI soubor obsahoval identifikaci pouze podle názvu firmy bez adresy (DATA/POLOZKY/FIRMA/NAZEV=FIRMA_NAZEV). Nyní se napáruje na stávající záznam v Adresáři firem.

ÚČETNÍ POLOTOVARY

  • Import XML souboru do Účetních polotovarů byl ošetřen pro variantu, kdy je v souboru textové pole, které není definované v šabloně importu. Nyní se zjistí jeho délka a import proběhne.

KANCELÁŘ

  • V Adresáři firem a Adresáři osob bylo upraveno zobrazování chybových hlášení při zadávání bankovních účtů ve variantě IBAN do políčka Bankovní účet, když Kód banky zůstane prázdný.
  • Operace Naplnění ve fakturacích byly upraveny tak, že fokus je v seznamu dokladů k naplnění a lze rovnou pomocí klávesové zkratky Ctrl+A vybrat vše nebo pomocí F8 vybírat jednotlivé řádky a následně pomocí Ctrl+Enter pokračovat bez nutnosti klikat myší.

MZDY

  • Pro ukládání ELDP do souboru bylo opraveno plnění polí ve formuláři formátu PDF.
  • Export tiskopisu Hromadného oznámení zaměstnavatele z Personalistiky byl upraven i pro ukládání do chráněných adresářů systému Windows.
  • Přenos mezd do Závazků a pohledávek pracuje při generování záznamů s výchozí a cizí měnou podle nastavení v Personalistice.

SKLADY

  • Napříč celými sklady bylo sjednoceno chování zadávání položek dokladů tak, že při dopořizování poslední položky a po přechodu přes její poslední údaj se založí nový řádek. Pokud se v něm neprovede žádná editace, záznam jde operací Uzavřít rovnou uzavírat jako by žádný rozeditovaný řádek neexistoval.
  • V průvodci operace Sleva ve skladových Objednávkách přijatých byl po zadání slevy opraven přechod na další stránku průvodce pomocí klávesnice.
  • Operace Naplnění ve fakturacích byly upraveny tak, že fokus je v seznamu dokladů k naplnění a lze rovnou pomocí klávesové zkratky Ctrl+A vybrat vše nebo pomocí F8 vybírat jednotlivé řádky a následně pomocí Ctrl+Enter pokračovat bez nutnosti klikat myší.

 

Seznam změn a novinek ve verzi 21.1.0.11500 ze dne 28. června 2025

OBECNÉ

  • Jednou z největších novinek programu DUEL, je zapojení umělé inteligence v podobě "Chytré nápovědy". Tato funkce dostala jméno Maia (moje AI asistentka) a lze ji odkudkoli z programu vyvolat klávesovou zkratkou Ctr + M. Zapojená byla i do rychlého hledání Ctrl + G, na domovskou obrazovku a do nástrojové lišty. Trénovaná je speciálně na souborech nápovědy k programu DUEL a dalších specializovaných zdrojích. Věříme, že Maia bude užitečnou pomocnicí 24/7.
  • Zadávání v editoru data má kromě původních možností zadání nekonkrétního data nové varianty posunu o počet týdnů, měsíců nebo let. Můžeme například zadat +3t pro posun data o tři týdny vpřed, -2m je posun o dva měsíce zpět a +4r je o čtyři roky vpřed. Při zadávání je vždy potřeba zadat znaménko, kterým je definován posun po časové ose (vpřed nebo zpět).
  • Záložka Vazby byla obohacena o novou možnost vytvoření uživatelských vazeb pomocí Editoru vazeb. Uživatelské vazby jsou definovány SQL dotazem, v němž se stanoví z jaké agendy a které údaje mají být zpřístupněny. Po vytvoření uživatelské vazby je pak možno upravit názvy sloupců a jejich viditelnost.
  • Pro odesílání e-mailů bylo rozšířeno nastavení, jak má program pracovat s parametry odesílání e-mailů. Nyní je k dispozici možnost volby, zda se parametry odesílání mají ukládat k uživateli, což znamená, že konkrétní uživatel bude vždy používat zadané parametry). Dále je možno uložit parametry k uživateli firmy, takže konkrétní uživatel bude používat zadané parametry v konkrétní firmě, kde byly nastaveny. Poslední možností je uložení parametrů k firmě, z čehož plyne to, že parametry nastavené jakýmkoli uživatelem budou platné pro všechny uživatele pro konkrétní firmu.
  • Pro přihlašovací údaje o datové schránce je možno nově nastavit, zda se mají vyprazdňovat při uzavření firmy nebo až při ukončení celého programu. Je tak možno zamezit používání jedné datové schránky pro více klientů v případech, kdy je to nežádoucí.
  • Od této verze musela skončit podpora MS SQL 2008, který již není samotnou společností Microsoft podporován od roku 2019. Pokud tento server stále ještě používáte, nebude možno se připojit od verze 21.1. a bude nutno aktualizovat minimálně na SQL 2012. Na našich internetových stránkách naleznete v sekci ke stažení SQL 2014 (pro 32-bitové i 64-bitové operační systémy) a SQL 2017 (pouze pro 64-bitové operační systémy).

 

ÚČETNICTVÍ A FINANCE

  • Operace Založit AU v agendě účtový rozvrh nyní povoluje vytvořit i analytický účet 000.
  • V agendě účtový rozvrh přibyla sestava Inventura účtu, která slouží jako úvodní stránka pro samotné sestavy inventury účtů.
  • Aby bylo zamezeno nekorektnímu vygenerování saldokonta, kdy nejsou zahrnuty všechny historické doklady, došlo k odstranění parametru Datum OD pro tyto výstupy. Nyní tedy pouze zadáním parametru Datum DO, určíte k jakému datu má být saldokonto napočteno.
  • Došlo k úpravě sestav saldokonta, kde se v některých případech neprojevovaly doklady bez vyplněného odběratele/dodavatele.
  • V agendě Pokladna v modulu Účetnictví bylo upřesněno chování tabulky DPH při příjmu v cizí měně, kdy se částka přepočtená na Kč, v případě daňového dokladu, automaticky naplní do nulové sazby.
  • V agendě Homebanking byl upraven formát pro import výpisu pohybů z platebních karet poskytovaný Komerční bankou pro případy, kdy byl nekorektně variabilní symbol nahrazen ID transakce.

 

ANALÝZY

  • Podstatnou agendou, která byla do programu přidána v rámci modulu Analýzy je AML - CRIF, která slouží pro kontrolu AML (Anti-Money Laundering - zákon proti praní špinavých peněz) dle zákona č. 253/2008 Sb. Kontrola se provádí pomocí seznamů CRIF. Účetní kanceláře jsou nyní povinny provádět identifikaci a kontrolu svých klientů, zejména při navázání obchodního vztahu nebo při transakcích nad určitou finanční hranici (1.000 EUR). To zahrnuje ověření totožnosti klienta, zjištění skutečného majitele a posouzení rizikovosti transakce. Na našich stránkách máme aktualitu shrnující základní povinnost účetních kanceláří. Na toto téma také připravujeme vlastní webinář o práci s agendou AML - CRIF v programu DUEL.
  • Nově založená firma v režimu účetnictví má nyní naplněné výkazy některých ekonomických ukazatelů v agendě Výkazy - Analýzy (je tedy nutno mít k dispozici modul Analýzy).

 

POLOTOVARY

  • Do sestavy Schvalovací doklad v agendě Účetní polotovary byla doplněna informace o schvalujícím a datu schválení.
  • Při přenosu záznamů z agendy Účetní polotovary do cílových agend DUEL naplní také záložku Dokumenty a Média (typicky např. při importu do polotovarů z aplikace proDUEL).
  • Aparát, který slouží k rozpoznávání struktury XML souborů pro import, byl vylepšen o zpracování dalších variant vnoření elementů do sebe.

 

KANCELÁŘ

  • V agendách DPPO a DPFO již nebude docházet k chybovému hlášení při dlouhém názvu Hlavní činnosti (dle číselníku CZ-NACE). Chybové hlášení vedlo i k nemožnosti uložení a odeslání přiznání.

 

MZDY

  • Agenda Adresář osob je nově v případě zaměstnanců obohacena o záložku Údaje zaměstnance. Na tuto záložku byly přesunuty některé z údajů z agendy Personalistika, aby došlo k jejímu "odlehčení" a hlavně centralizaci údajů, které mají být pro všechna zaměstnání daného zaměstnance společné (RČ, datum narození, vzdělání...). Jedná se o základní informace o zaměstnance jakými jsou např. rodné číslo, datum narození, rodné příjmení, pohlaví, občanství, zdravotní pojišťovnu atd. Zobrazení záložky s těmito údaji je závislé i na nastavení uživatelských práv, kdy uživatelé se zakázaným přístupem do personalistiky záložku neuvidí.
  • Velkou změnu doznalo exportování souborů PDF. Nyní se rovnou ukládají přímo do PDF souboru, takže není nutné je před odesláním např. datovou schránkou "přeukládat" jako tomu bylo v předchozích letech. V tuto chvíli je tato změna zapracována u většiny exportů PDF v modulu Mzdy, ostatní exporty budou doplněny do update.
  • Do agendy Personalistika bylo přidáno pole Zkušební doba do, pro zadání data ukončení zkušební doby konkrétního zaměstnance. Toto datum se následně propisuje do Kalendáře událostí. Ten je k dispozici jako samostatná agenda Kalendář událostí nebo je viditelný v pravém panelu na domovské stránce. Stejně tak se do kalendáře událostí propisuje z agendy Personalistika datum a důvod ukončení pracovního poměru. Můžete si tak připravit údaje pro poměry na dobu určitou jakými jsou například dohody atp. a v diáři pak uvidíte tyto události, aniž byste museli kontrolovat personalistiku.
  • V rámci modulu mzdy bylo přidáno nové varování, které kontroluje v případě zaměstnanců pobírajících důchod, zda je použita vhodná kategorie pracovního poměru z hlediska odvodu zdravotního pojištění.
  • Export formuláře Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku byl aktualizován dle nových XSD schémat zveřejněných správou sociálního zabezpečení.
  • Aby bylo předcházeno problémům s odesíláním Oznámeni o nástupu do zaměstnání, je nyní zapojena kontrola na mezery před a za údaji (typicky jméno) na více místech a tyto mezery jsou automaticky pro účel exportu odstraňovány.
  • Došlo k přesunům některých údajů v sestavě Osobní dotazník v agendě Personalistika tak, aby jejich pořadí více odpovídalo logice zadávání do programu.
  • Agenda Personalistika nově obsahuje sestavu Hlášení k jednorázové náhradě poskytnuté zaměstnanci pro pojišťovnu Kooperativa, které se podává při rozvázání pracovního poměru z důvodu dlouhodobého pozbytí způsobilosti konat dosavadní práci.
  • Na základě změn ze strany MPSV byly upraveny výstupy týkající se cizinců - Informační karta, Sdělení nástup/změna a Sdělení ukončení.
  • V sestavách pro sociální pojišťovnu a zdravotní pojišťovny je nyní zohledňováno číslo pojištěnce pro případy, kdy zaměstnanec nemá přiděleno rodné číslo.
  • V sestavě Vyplacené mzdy z agendy Měsíční mzdy je nyní do sloupce Výplata zahrnován i příspěvek na stravování a příspěvek při práci na dálku.
  • V agendě Měsíční mzdy byla rozšířena sestava Mzdové náklady po osobách, která nyní zobrazuje kromě sloupce Hrubý příjem i sloupec Hrubá mzda, což je v principu souhrn odměn za práci, tzn. bez náhrad mzdy (nemoc, dovolená apod.).
  • Do sestavy Potvrzení o příjmech pro žádost o sociální dávky byla rozšířena o další sloupce, kde jsou od čisté mzdy odečteny daňový bonus a náhrady.
  • Sestavy mzdových listů byly redukovány tak, aby bylo možno použít vždy jednu sestavu (mzdové listy malé nebo podrobné) a parametry sestavy definovat rozsah období pro tisk a případný výběr pracovníků.
  • Sestavy Rekapitulace z agendy Měsíční mzdy mají nově uspořádanou sekci Daň z příjmů, aby byl výpočet přehlednější.
  • Pro formulář Přehledu o platbě pojistného pro zdravotní pojišťovnu došlo k zohlednění situace, kdy jsou vypláceny odměny po ukončení zaměstnání. Odměna je standardně započítána do vyměřovacího základu, ale zaměstnanec není uváděn v počtu zaměstnanců.
  • Do agendy Příprava mezd byla přidána operace Tarify do Personalistky. Slouží třeba pro příklady, kdy si předem vytvoříme přípravu pro zaměstnance, kterému se v některém následujícím měsíci změní tarif (např. po skončení zkušební doby). V daném měsíci lze tedy z přípravy mezd přenést nový tarif do personální karty zaměstnance.
  • V agendě Nepřítomnosti v záložce 2. Rekapitulace došlo ke změně základního rozložení, kde byly pro lepší přehlednost přidány pracovní hodiny nepřítomnosti a hodiny nepřítomnosti ve svátek. Pro kontrolní účely je také připraveno další rozložení, které zobrazuje případné snížení a zvýšení náhrady za dočasnou pracovní neschopnost.
  • Při výpočtu náhrady mzdy za náhradní volno za svátek byl upřesněn postup tak, aby nedocházelo k omezení průměrnou hodinovou mzdou národního hospodářství.
  • Byla upravena sestava Seznam exekučních příkazů s uplatněními splátkami, kde se v případě exekuce bez provedených splátek nezobrazovala korektně žádná zbývající částka ke sražení.
  • V agendě insolvence byla přidána další možnost úpravy (záložka 4. Úpravy a soudní nařízení). Jedná se o úpravu s typem Odměna insolvenčnímu správci, která se aplikuje v případě, kdy insolvence nebyla ještě schválena, ale insolvenční správce vyžaduje zasílání odměny. Deponována na insolvenci bude tedy částka ponížená o tuto odměnu.
  • Do agendy Uzávěrka mezd byla přidána preventivní kontrola, která zamezuje nechtěnému provedení uzávěrky za období, v němž nejsou zpracovány ještě žádné mzdy.

 

SKLADY, MALOOBCHOD, E-SHOPY

  • Došlo k úpravě kontroly časové posloupnosti pohybů, kdy bylo upozornění na porušení zobrazováno i v situaci, že byl příjem i výdej v jednom dni.
  • Operace Údržba v agendě Seznam skladů byla rozšířena o možnost údržby šarží a výrobních čísel. Jedná se o operaci, která obnoví seznam šarží resp. výrobních čísel a jejich evidované dle pohybů skladu.
  • Převody a záměny je nová agenda v programu DUEL, která slouží k efektivnímu převodu položek mezi sklady. Tato funkce zjednodušuje skladové operace a nabízí několik výhod - jeden doklad pro celou operaci (místo dvou samostatných), automatickou kontrolu množství a skladových cen, interní pohyb (- nevzniká žádný další účetní doklad.

 

MAJETEK

  • Do agendy Dlouhodobý majetek přibyla možnost generování splátkového kalendáře na pořízený majetek, který je v majetku firmy. Operace Splátky umožní vygenerovat splátkový kalendář s počtem, výší a periodicitou splátek tak, jak jsou nastaveny v průvodci. Dále tato operace umožnuje přenos splátek do agendy Závazky a pohledávky a Účetní deník. Jednotlivé splátky včetně informací o přenosu do závazků a pohledávek resp. účtování jsou pak viditelné na záložce 6. Splátky.
  • Sestavy Aktuální daňové odpisy v agendě Dlouhodobý majetek zahrnutý majetek s přerušeným daňovým odepisováním do roku následujícího po tomto přerušení.
  • Došlo k úpravě stavu, kdy se do sestavy Aktuální daňové odpisy v agendě Dlouhodobý majetek promítala procenta odpisu bez ohledu na nastavení Zvýšení 1. odpisu v kartě majetku. Hodnota odpisu jako takového byla korektní, pouze procentuální vyjádření mohlo být neodpovídající.
  • Pro sestavu Stav majetku podle účtů zařazení - součty byl přidán parametr pro zahrnutí technického zhodnocení a dotací. Technické zhodnocení navyšuje zůstatek účtu, dotace jej naopak snižuje.

 


zveřejněno 22. července 2025, Ing. Pavel Kuchár

Zpět na přehled